Wat is employer branding en hoe kun je fotografie inzetten om daar succes mee te behalen? In deze blogpost vertel ik je dit allemaal aan de hand van een aantal voorbeelden van onze klanten. Voor meer informatie, zie ook onze employer branding fotografie dienstenpagina.
Wat is Employer Branding?
Employer branding gaat over het verkrijgen van een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie als werkgever in de ogen van hun (potentiële) medewerkers. Het doel van employer branding is niet alleen het binnenhalen van nieuw talent, maar net zo goed het tevreden houden van werknemers.
Bij Employer Branding kan je o.a. denken aan:
- De juiste bedrijfscultuur
- Het organiseren van evenementen
- Stimuleren van ontwikkeling van werknemers
- Overige secundaire voorwaarden, zoals thuis werken
Werken bij fotografie
HR-afdelingen gebruiken vaak specifieke “werken bij” websites om hun (wervings)doelen te behalen. Deze websites moeten uiteraard ook worden gevuld met professioneel beeldmateriaal. Zo verzorgden wij beeld voor:
Naast deze aparte “werken bij” websites, verorgden wij o.a. employer branding campagnes voor Nespresso, IKEA en Randstad.
Employer Branding Fotografie
Nu duidelijk is wat employer branding inhoudt kunnen we kijken naar hoe we dat vorm kunnen geven a.d.h.v. professionele fotografie. Vaak zijn werkgevers heel goed voor hun personeel, maar laten dat niet aan de buitenwereld zien. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
- Bedrijfscultuur: leg de cultuur vast en laat het zien op je website en social media (tijdens- en buiten werktijden om)
- Evenementen: belangrijk onderdeel van relevante bedrijven om kennis te delen, elkaar te ontmoeten en plezier te hebben
- Portretten: veel bedrijven kiezen er voor om alle nieuwe medewerkers professioneel op de foto te zetten als leuke binnenkomer
Zoals je wellicht al hebt opgemerkt: employer branding fotografie is vaak een combinatie van bedrijfsfotografie, eventfotografie en portretfotografie. Daarnaast hebben wij ook regelmatig 360-graden virtuele tours gemaakt t.b.v. emloyer branding (screenshot van een deel van de tour staat hier onder). Een effctieve employer branding fotograaf moet dus van meerdere markten thuis zijn!
Voorbeelden van Employer Branding Fotografie
Een kleine greep uit de employer branding fotogradie beelden die wij hebben geschoten voor Greenhouse. De beelden geven een goede indruk van de transparante en informele bedrijfscultuur. De kernwaarden van Greenhouse zijn dan ook: Innovation, Dedication & Fun. Wie wil hier nou niet werken?
Ook Employer Branding Fotografie inzetten?
Als je meer wilt weten over employer branding fotografie: neem contact met ons op voor een kennismaking bij jullie op locatie of in onze studio in Eindhoven. Als je simpelweg meer wilt leren over hoe je employer branding zou kunnen inzetten voor jouw organisatie kan ik je de volgende links aanbevelen:
- Blog van &Work over 10 inspirerende voorbeelden van employer branding
- Blog van Monsterboard over 10 stappen naar succesvolle employer branding
Ektor Tsolodimos
Ektor Tsolodimos is oprichter en eigenaar van Epsilon Studios. Je kunt zijn werk ook volgen via Instagram en LinkedIn.